ضرب المثل یک دست صدا ندارد

درباره ضرب المثل یک دست صدا ندارد در اینجا به بررسی و ریشه ضرب المثل یک دست صدا ندارد پرداخته ایم. با ما همراه باشید. معنی ضرب المثل یک دست صدا ندارد دست، نشانه ای از قدرت و نیرو است و همانطور که می دانید یک دست، توانایی اش کم و برای انجام کارهای بزرگ […]

5/5 - (1 امتیاز)

درباره ضرب المثل یک دست صدا ندارد

در اینجا به بررسی و ریشه ضرب المثل یک دست صدا ندارد پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

معنی ضرب المثل یک دست صدا ندارد

دست، نشانه ای از قدرت و نیرو است و همانطور که می دانید یک دست، توانایی اش کم و برای انجام کارهای بزرگ ناتوان است.

انسان به تنهایی نمی تواند کاری را انجام دهد و احتیاج به یک یار و دوست دارد تا در نهایت نیازمندی، کمک کار او باشد.

موفقیت های بزرگ با کمک و همکاری یکدیگر به دست می آید.

داستان اول درباره ضرب المثل یک دست صدا ندارد

یک روز، پسر کوچکی قصد داشت یک سنگ بزرگ را جابجا کند، اما هر چه تلاش می‌کرد، حتی نتوانست حرکتی کوچکی به سنگ بدهد.

پدرش که از کنارش عبور می‌کرد، برای یک لحظه ای ایستاد و تلاش بی‌نتیجه پسرک را تماشا کرد. سپس رو به او گردانده و گفت: “پسرم، آیا تمام قدرت خود را به کار می‌بری؟”

پسرک با ناراحتی گفت: “بله پدر، من از تمام قدرتم استفاده می‌کنم.”

پدر با آرامش و صبر گفت: “نه، تو استفاده نمی‌کنی. هنوز از من خواسته‌ای نکرده‌ای که بهت کمک کنم.”

داستان دوم درباره ضرب المثل یک دست صدا ندارد

یک روز، یک معلم در کلاس درس مسابقه‌ای برگزار کرد. او یک ظرف آب، یک قطعه صابون و یک قوطی جوهر خودنویس به کلاس آورد. مسابقه آغاز شد و دانش‌آموزان باید دست‌های خود را که قبلاً جوهری شده بودند، بدون کمک هیچکس و تنها با استفاده از آب و صابون پاک کنند.

طبق قوانین مسابقه، دانش‌آموزان دست راست خود را با دست راست جوهری کرده و دست چپ خود را با دست چپ جوهری کرده، سپس شروع به پاک کردن دست‌های خود کردند و بررسی کردند که کدامیک از آنها دست خود را زودتر تمیز می‌کند. نفر اول و نفر آخر را تعیین کردند. سپس به نفر آخر اجازه داده شد که با دو دستش کار کند و دست‌های جوهری خود را به طور کامل پاک کند.

معلم به دانش‌آموزان گفت: “ما همه مثل آن دست‌ها هستیم. اگر روزی همه عزم خود را جزم کنیم و درون خود را پاک و تمیز کنیم، باز هم جاهایی باقی می‌ماند که دست‌های ما به آنها نخواهد رسید. اما اگر یک دوست خوب و صادق مانند آن دستمان وجود داشته باشد، می‌توانیم به راحتی و بهتر خودمان را بهبود بخشیم.”

 

این داستان ضرب المثل یک دست صدا ندارد بود. برای خواندن داستان ضرب المثل های دیگر می توانید صفحه ضرب المثل ها را مشاهده کنید.